NAŠA FILOZOFIA

NENÚTENÉ ZANORENIE
EXTRéMY ODMIETAME
STIMULUJÚCE PODMIENKY
ADAPTÁCIA NA VODU
INDIVIDUALITA DIEŤAŤA
DETI NA PRVOM MIESTE

Ponorenie by nikdy nemalo byť nútené, alebo riadené dospelými

Používame strednú cestu ako pristupovať k plávaniu dojčiat. Hlavným cieľom tejto metódy je predstaviť dieťaťu vodu pomocou rôznych úchopov a polôh, avšak vždy s hlavičkou nad vodou.

EXTRÉMNE METÓDY ODMIETAME

Na lekciách plávania sa neriadime metódou tzv. detského prežitia (Help system). Touto metódou sa u dieťatka posilňuje rotácia vo vode z chrbátika na bruško. Je to americká škola, drill výcvik prežitia, kedy je dieťa hádzané do vody a nútené k otáčaniu sa, aby prežilo. Táto metóda je veľmi ťažká aj pre rodičov, ktorí sú nútení pozerať na svoje dieťa, ako počas cvičenia plače a viditeľne je v núdzi. Nehovoriac o dieťati, u ktorého je vyvolaný extrémny stres. V Aqua baby klube Mobik sebazáchranu učíme jemne, s ohľadom na dieťa, bez plaču a bez nútenia. Využíme hravé cvičenia a motivujeme deti, aby sa samé chceli otočiť na chrbátik a vychutnať si splývanie na vode.

VYTVÁRAME STIMULUJÚCE PODMIENKY DIEŤA SA ZANORÍ SAMÉ, V SPRÁVNY ČAS

Detičky vedieme k tomu, aby samé nadobudli pocit, že chcú ísť pod vodu. Cestou zábavy a vytvorením špecifických podmienok a s ohľadom na individualitu dieťatka a jeho osobné tempo, ktoré rešpektujeme. Kurzy plávania začínajú s veľmi pozvoľnými úvodnými cvičeniami, ktoré vedú detičky k samostatnej a príjemnej aktivite Voda ich jemne kropí po hlavičke, spievame si a celá táto zábava je v mokrom, pre nich relaxačnom prostredí. Postupne pridávame podnety a opakujúce sa cvičenia, kde maminy fúkajú do vody bubliny, schovávajú sa do vody, prípadne sa môžu spolu s dieťaťom potopiť. Iné cvičenia predstavujú dieťatku splývanie, kde zažíva balancovanie chrbátikom na vode, počas ktorého má zanorené ušká.

V prvom rade, rodič podporuje dieťatko v tejto polohe a postupne mu necháva voľnosť, necháva ho splývať samotné (púšťa ho). Kľúčom k úspechu tohto cvičenia je, prispôsobiť ho požiadavkám každého dieťaťa podľa jeho tempa. Ak sa mu to nepáči, cvičenie zmeníme.

VŠETKY DETI SA ADAPTUJÚ NA VODU

Prečo začíname plávať už s bábätkami? Prečo povzbudzujeme dieťa, aby sa naučilo vodu cítiť, zvyknúť si na špliechanie a neskôr mať radosť z podvodných skúsenosti?

 

Tie deti, ktoré absolvovali kurz baby plávania, alebo sa zoznámili s bazénom vo veku batoľaťa a ktoré sú pravidelne vo vode, sú viac uvoľnenejšie vo vode a majú omnoho pokročilejšie plavecké zručnosti v mladšom veku.

 

Taktiež máme skúsenosti s bábätkami, ktoré absolvovali kurzy v iných baby kluboch a učili ich signálové zanáranie. Tieto deti majú vo väčšom percente rešpekt so zanorením a všeobecne v kontakte s vodou v neskoršom veku. Táto stagnácia k vode sa veľmi ťažko odstraňuje, no dá sa to pomaly s citom, trpezlivosťou a s odborníkom.

REŠPEKTUJEME INDIVIDUALITU DIEŤATKA.

CIEĽOM KURZU NIE JE ODNIESŤ SI FOTKU S DIEŤAŤOM POD VODOU

Dieťa do cca 1. roku vám nevie verbálne povedať, že sa mu niečo nepáči. Je na nás, aby sme deťom rozumeli, ich neverbálnej reči. Vnímajme preto deti a dajme im pocítiť, že sa na nás môžu vždy spoľahnúť, že našou prioritou nie je odniesť si z kurzu fotku s dieťaťom pod vodou ale ich spokojnosť a radosť na každej lekcii plávania.

U NÁS SÚ DETI VŽDY NA PRVOM MIESTE.

ICH BEZPEČIE, ZDRAVIE A POHODA.

ODMENOU JE ICH ÚPRIMNÝ ÚSMEV

Zodpovednosť za dieťa v okolí vodnej hladiny je výhradne na rodičoch (minimálne do 4. roku života). Je nutné, aby boli deťom na dosah ruky. Žiadna fyzická zábrana, rovnako ako žiadne plavecké schopnosti, nenahradia efektívny dozor dospelého človeka. Ak nie je vaše dieťa na dohľad, prvú vždy bez váhania kontrolujte vodu.